جواهر سازی و چاپ سه بعدی

جواهرسازی را به خواست مشتری کاملاً سفارشی و حرفه ای
انجام دهید

طلا به واسطه ارزش ذاتی، از قدیم الایام یکی از فلزات مورد علاقه ی بشر بوده است. تا جایی که همیشه پای ثابت زیورآلات
و جواهرات مورد استفاده ی او بوده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی و ساخته شدن ابزارهای مدرن و دقیق‌تر،
روشهای ساخت طلا و جواهرات نیز دستخوش تغییرات زیادی شده اند.
حالا می توانیم جواهرات و زیورآلات بسیار ظریف و زیبا و با طرح های پیچیده بسازیم.
یکی از کاربردهای پرینتر سه بعدی استفاده از آن در ساخت طلا و جواهر می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

کاربرد پرینتر سه بعدی در طلا سازی

امروزه به لطف ابزارهایی مثل پرینترهای سه بعدی طلا و جواهر، امکان ساخت مدل های بسیار پیچیده و ظریف جواهرآلات فراهم شده است. زیورآلاتی که به لطف توانایی‌های پرینترهای سه بعدی می‌توانند در عین ظرافت و وزن بسیار کم طلای استفاده شده، بزرگ و حجیم به نظر برسند تا بیشتر مورد پسند مشتری‌ها قرار گیرند.

اگر در صنعت طلا و جواهر فعالیت می کنید و یا قصد ورود به این صنعت را دارید باید بدانید که امروزه دو اصل تنوع طراحی و سرعت در ساخت مدل های جدید برای فعالیت در این رشته بسیار اهمیت دارد. تنها با ابزارهای ساخت و تولید دیجیتال است که می توان به هر دوی این ویژگی ها در کسب و کار خود برسید.

در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم که چرا باید در کسب و کار ساخت طلا و جواهر از پرینتر سه بعدی استفاده کنیم:

♦ طراحی حجیم تر با وزن کمتر

به واسطه توان ساخت توری های بسیار نازک با روش چاپ سه بعدی، می توان زیورآلاتی با حجم و اندازه بزرگ ساخت و مشتری با هزینه کمتر، انگشتر، دستبند و… با اندازه ی بزرگترو وزن سبک تری داشته باشد. از آن طرف جواهر ساز نیز می تواند با سختی کار بسیار کمتر نسبت به روشهای قدیمی، مزد ساخت بالاتری دریافت کند.

♦ طراحی اختصاصی جواهرات

پرینتر سه بعدی طلا و جواهر، به عنوان یک دستیار دقیق و با مهارت بالا، نمونه های سفارشی را با ظرافت بسیار زیاد و سرعت باور نکردنی تولید خواهد کرد.
بنا به سفارش مشتری، می توان جواهرات مخصوص او و باب سلیقه ی سفارش دهنده طراحی کرد و پس از تایید در کوتاه ترین زمان ممکن برای او تولید کرد.

♦ سرعت تولید بسیار بالاتر

فرایند طراحی تا ساخت با سرعت بسیار بیشتری انجام خواهد شد. از یک نمونه به تعداد زیادی روی میزکار دستگاه بچینید و دکمه استارت را فشار دهید. فرایند چاپ سه بعدی با سرعت و دقت انجام خواهد شد و بعد از اتمام تعداد زیادی قطعه ی آماده و یک شکل برای قالب گیری خواهید داشت.

♦ نیروی کار کمتر

شاید باورنکردنی باشد ولی یک چاپگر سه بعدی در مقایسه با روش سنتی، در مدت زمان مشابه می تواند حداقل معادل بیست نیروی کار ماهر (البته با مهارت بسیار بالاتر)، نمونه های قالب گیری را آماده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *